~ El parto de los montes: Dia cinc o dia sis?

6 may 2010

Dia cinc o dia sis?

Anys enrere, quan "el Cumpleaños" no era tan important com "es Sant" molta gent no sabia amb certesa quan feia els anys.
"Per Sant Joan", "Es dissabte de sa fira"... Eren respostes que donava sa gent a qui demanaven quin dia havia nascut.
Aquestes coses passaven fa molts d'anys, quan pels pares era més important anar a munyir que inscriure els fills al registre.
Es papà no munyia però tampoc devia pensar-hi gaire a l'hora de registrar els seus fills.
De petit sempre varem celebrar el "cumpleaños" d'en Biel dia 5 de maig. Un bon dia tot va canviar i ho passarem a dia 6. Tot un misteri.
Molts d'anys!

9 comentarios:

biel 7/5/10, 8:39  

Cuando a un niño de 12 ó 13 años le cambian la fecha de su cumpleaños le crean un gran trauma. Esto es lo que me pasó a mi. Recuerdo que no sé porqué motivo tuve que solicitar una partida de nacimiento. En la misma se decía que mi fecha de nacimiento era el 6 de mayo de 1963. Quedé muy desconcertado, pues hasta entonces yo había celebrado mi cumpleaños el día 5 de mayo. En contra de lo que dice el artículo de Pep Nostro, en nuestra infancia ya celebrábamos con gran fiesta el cumpleaños. Yo recuerdo que cantaba la canción popular "1 de enero, 2 de febrero,... 7 de julio, San Fermín" con gran recgocijo, pues mentaba la que yo creía era la fecha de mi aniversario.
Cuando le comenté la cuestión a nuestra madre, me percaté que ni ella lo recordaba bien.
Durante unos años al acercarse mi aniversario estaba del todo desconcertado. No sabia que decir ni en que día celebrar mi fiesta. Así que un buen dia pensé que debía tomar una gran decisión: El 5 o el 6, daba igual, pero me tenía que decidir. De este modo yo, un hombre de orden, decidí que mi cumpleaños había de coincidir con la fecha oficial. Mi cumpleaños es, desde entonces, el día 6 de mayo.

Antonia 7/5/10, 9:33  

Idò molts d'anys i molta salut.

cati 7/5/10, 15:15  

molts i bons . Cati

rosa 7/5/10, 17:26  

¡MOLTS D´ANYS! Biel.
Comprova el dia que te varen batejar no sigui que te passi com a monpare que a la seva partida de naixement deia que habia nascut el 24 i en la seva fe de baptisme constava que l'habian batejat el 22

Mar 7/5/10, 18:32  

Bé Biel, segur que l'any 2011 me tornaré a oblidar i no tornaré a saber quin dia toca. Sigui com sigui molts d'anys

biel 8/5/10, 10:46  

Rosa, idò haurem de asseguramos que canònicament el batiament de tompare sigui vàlid, perque sino, els no batiats tenen un cel diferent, i no el trobarem quant mos n'anem. Bé, me pens que es Concili va canviar totes aquestes coses, i d'aquesta manera, en el Cel mos vorem tots plegats. Amen.

biel 8/5/10, 10:49  

Rosa, idò mos hem d'assegurar que canònicament el batiament de tompare sigui vàlid, perque sino, els no batiats ténen un cel diferent, i no el trobarem qun mos n'anem d'aquest món. Bé, crec que el Concili va canviar totes aquestes coses, i daquesta manera, en el Cel mos vorem tots plegats. Amen.

Pau 10/5/10, 20:04  

Ja diu en Pep que es papà no munyia però tampoc tenia massa present això d'inscruire els seus fills. En Toni i en Joan, els dos grans, i dels que se suposa que havia de tenir més compte, els va inscriure quan va amnar a inscriure a n'Antònia.
Crec que és na Margalida que va nèixer dia 6 de juny i la varen registrar en data 8 de juny... se coneix que a aquell temps això no era massa important.

Gloria 14/5/10, 19:49  

Como hace días que no entaba en voy con retraso. Hace poco le pregunte a Mamá que día había nacido Biel y ella muy pensativa me contesto "juyo creo que nacio que nacio día 6,tu nacistes día 6 y yo creo que el día 6". Me quede tan alucinada, es una de las cosas que cuando las cuento a otras familias que naturalmente no tienen tantos hermanos se quedan muy sorprendidas. Casi todo el mundo sabe la hora aunque sea aproximada en la que nacio, algo de su nacimiento etc...La verdad es que Mamá apenas recuerda el nacimiento de sus último hijos, creo que el de Diego si porque cuenta que lo pasó mal, del mio no recuerda nada. Lo poco que se del día en el que yo nací fue la emoción de Antonia. Y que alguien me proclamo tres veces santa. Algo es algo ! Con mucho retraso. Felicidades Biel!!

Publicar un comentario

Escribe tu comentario